Stel je vraag aan het Sociaal Team

Heb je een vraag? Bel of mail ons! We helpen je graag.

(0544) 39 36 16

Het Sociaal Team is vanwege het coronavirus alleen bereikbaar via telefoon en e-mail. Dus geen afspraken op het gemeentehuis of huisbezoeken.

Elke werkdag telefonisch bereikbaar van 9.00 – 12.30 uur.

Een e-mail sturen kan altijd. Het Sociaal Team neemt zo snel mogelijk contact met je op.


sociaalteam@oostgelre.nl

DigiD

DigiD staat voor digitale Identiteitskaart. Als u naar het gemeentehuis gaat moet u in veel gevallen een identiteitsbewijs laten zien. Op het internet kunt u deze niet laten zien. Daarom moet u op websites van (onder andere) de overheid en zorginstanties inloggen met een DigiD. Een DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord.

DigiD aanvragen

Uw DigiD kunt u aanvragen op de website van DigiD. Hiervoor heeft u een mobiele telefoon en uw Burgerservicenummer nodig. Uw Burgerservicenummer staat op uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. Na het aanvragen ontvangt u een activeringscode. Daarmee kunt u uw DigiD activeren.

Gebruikersnaam en wachtwoord kiezen

Zorg dat u een gebruikersnaam en wachtwoord kiest die u goed kunt onthouden en die veilig zijn. Uw gebruikersnaam moet minimaal 6 tekens en maximaal 32 tekens lang zijn. De gebruikersnaam mag uit cijfers, hoofd- en kleine letters en leestekens bestaan. Uw wachtwoord moet minimaal bevatten: een cijfer, een kleine letter, een hoofdletter, een leesteken en 8 tekens (maximaal 32). Uw DigiD is net als uw identiteitskaart erg persoonlijk. Zorg er dus voor dat u nooit zo maar uw wachtwoord en gebruikersnaam aan iemand afgeeft.

Wat kan ik met een DigiD?

Veel organisaties maken gebruik van DigiD. Zo weten ze zeker dat u het bent. Ook voorkomt het gebruik van DigiD dat u bij elke instantie een andere gebruikersnaam en een ander wachtwoord nodig heeft. Welke websites/organisaties gebruik maken van DigiD kunt u lezen op de webpagina Wie doen mee? van DigiD. Zonder DigiD kunt u vaak geen gebruik maken van de digitale dienstverlening die organisaties bieden. U kunt altijd bij de organisatie informeren of u uw zaken ook op een andere manier (schriftelijk of telefonisch) kan regelen.


Terug
naar boven