Stel je vraag aan het Sociaal Team

Heb je een vraag? Bel of mail ons! We helpen je graag.

(0544) 39 36 16

Elke werkdag van 9.00-12.30 uur
en donderdag van 13.00-17.00 uur

Gemeentehuis Lichtenvoorde
Afspraak:
ma, wo, do 9.00-10.30 uur
Inloop: ma, wo, do 10.30-12.30 uur
en do 13.00-17.00 uur

Gezondheidscentrum Den Papendiek, Groenlo
Afspraak:
di en vr 9.00-10.30 uur
Inloop: di en vr 10.30-12.30 uur


sociaalteam@oostgelre.nl

DigiD

DigiD staat voor digitale Identiteitskaart. Als u naar het gemeentehuis gaat moet u in veel gevallen een identiteitsbewijs laten zien. Op het internet kunt u deze niet laten zien. Daarom moet u op websites van (onder andere) de overheid en zorginstanties inloggen met een DigiD. Een DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord.

DigiD aanvragen

Uw DigiD kunt u aanvragen op de website van DigiD. Hiervoor heeft u een mobiele telefoon en uw Burgerservicenummer nodig. Uw Burgerservicenummer staat op uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. Na het aanvragen ontvangt u een activeringscode. Daarmee kunt u uw DigiD activeren.

Gebruikersnaam en wachtwoord kiezen

Zorg dat u een gebruikersnaam en wachtwoord kiest die u goed kunt onthouden en die veilig zijn. Uw gebruikersnaam moet minimaal 6 tekens en maximaal 32 tekens lang zijn. De gebruikersnaam mag uit cijfers, hoofd- en kleine letters en leestekens bestaan. Uw wachtwoord moet minimaal bevatten: een cijfer, een kleine letter, een hoofdletter, een leesteken en 8 tekens (maximaal 32). Uw DigiD is net als uw identiteitskaart erg persoonlijk. Zorg er dus voor dat u nooit zo maar uw wachtwoord en gebruikersnaam aan iemand afgeeft.

Wat kan ik met een DigiD?

Veel organisaties maken gebruik van DigiD. Zo weten ze zeker dat u het bent. Ook voorkomt het gebruik van DigiD dat u bij elke instantie een andere gebruikersnaam en een ander wachtwoord nodig heeft. Welke websites/organisaties gebruik maken van DigiD kunt u lezen op de webpagina Wie doen mee? van DigiD. Zonder DigiD kunt u vaak geen gebruik maken van de digitale dienstverlening die organisaties bieden. U kunt altijd bij de organisatie informeren of u uw zaken ook op een andere manier (schriftelijk of telefonisch) kan regelen.


Terug
naar boven