Stel je vraag aan het Sociaal Team

Heb je een vraag? Bel of mail ons! We helpen je graag.

(0544) 39 36 16

Het Sociaal Team is vanwege het coronavirus alleen bereikbaar via telefoon en e-mail. Dus geen afspraken op het gemeentehuis of huisbezoeken.

Elke werkdag telefonisch bereikbaar van 9.00 – 12.30 uur.

Een e-mail sturen kan altijd. Het Sociaal Team neemt zo snel mogelijk contact met je op.


sociaalteam@oostgelre.nl

Ondersteuning van de gemeente

Een man is in gesprek met een vrouw

U hebt ondersteuning van de gemeente nodig, voor uzelf of voor uw partner of uw kind. Hoe gaat het nu precies als u zich meldt? Wat is de procedure?

Afspraak maken

U belt of mailt naar het Sociaal Team van de gemeente en maakt een afspraak voor een gesprek.

Gesprek

De gemeente moet het gesprek binnen 6 weken nadat u zich gemeld hebt voeren. Dat kan op de gemeente zijn maar ook bij u thuis. Hebt u graag iemand bij het gesprek om u te ondersteunen, dan kunt u uw mantelzorger vragen of een onafhankelijk cliëntondersteuner. De gemeente regelt deze cliëntondersteuner. Tijdens het gesprek bekijkt de medewerker van het Sociaal Team van de gemeente samen met u welke problemen u hebt. Wat kunt u zelf (nog)? In welke mate kunt u hulp krijgen van mensen uit uw omgeving? Kunt u gebruikmaken van de algemene voorzieningen in de wijk? Of is een speciale voorziening nodig?

Verslag

Van het gesprek krijgt u een verslag. Het verslag krijgt u thuisgestuurd.
Zijn er speciale voorzieningen nodig dan staat dit in het verslag. U ondertekent het verslag en stuurt het terug naar de gemeente. Het ondertekende verslag is uw aanvraag.

Beslissing

Als u na het gesprek de aanvraag hebt ingediend, laat de gemeente u binnen 2 weken weten of u krijgt waar u om gevraagd hebt.

Hoe gaat het verder?

Hebt u een speciale voorziening nodig? De medewerker van het Sociaal Team gaat u verder helpen.


Terug
naar boven