Stel je vraag aan het Sociaal Team

Heb je een vraag? Bel of mail ons! We helpen je graag.

(0544) 39 36 16

Het Sociaal Team is vanwege het coronavirus alleen bereikbaar via telefoon en e-mail. Dus geen afspraken op het gemeentehuis of huisbezoeken.

Elke werkdag telefonisch bereikbaar van 9.00 – 12.30 uur.

Een e-mail sturen kan altijd. Het Sociaal Team neemt zo snel mogelijk contact met je op.


sociaalteam@oostgelre.nl

Klachten over hulpverlening

close-up van hand die deur opent met op achetrgrond een vrouw achter bureau

Wilt u een klacht indienen over de manier waarop een hulpverlener u heeft behandeld? Daarvoor bestaan verschillende instanties. Het is belangrijk dat u van tevoren bedenkt wat u met uw klacht wilt bereiken.

U wilt uw gelijk halen?

Dan kunt u het beste een klacht indienen bij de klachtencommissie van de instelling waar de hulpverlener werkt.

U wilt dat dit soort fouten niet nog eens wordt gemaakt?

Dan kunt u naar de Inspectie voor de Gezondheidszorg of het Regionaal Tuchtcollege voor De Gezondheidszorg (www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl). Soms kunt u hiervoor ook bij de klachtencommissie terecht.

U wilt dat de hulpverlener gestraft wordt?

U kunt dan naar het tuchtcollege of u kunt de Inspectie voor de Gezondheidszorg inschakelen (als het gaat om seksuele intimidatie). Als een hulpverlener niet onder het medisch tuchtrecht valt, kunt u naar de rechter stappen.


Terug
naar boven