Terug naar de vorige pagina

28 mei 2020

Corona in begrijpelijke taal

1,5 meter is ongeveer een fiets voor volwassenen

Er is heel veel informatie over het coronavirus. Maar veel informatie is ook moeilijk geschreven. En dus moeilijk te begrijpen. Voor kinderen, maar ook voor veel volwassenen. Gelukkig zijn er websites met eenvoudige uitleg over corona. En over de maatregelen tegen corona.

Zoek naar ‘corona in eenvoudige taal’. Daar wordt corona makkelijk uitgelegd. En je vindt er filmpjes. En ook eenvoudige folders over corona.

Zoek naar ‘corona in begrijpelijke taal’. Dan kom je bij eenvoudige teksten over corona. En bij filmpjes en plaatjes die uitleggen wat corona is.

Hier vind je een blokje ‘Anderstaligen en laaggeletterden’. Met linkjes naar eenvoudige teksten. En naar video’s waarin op een eenvoudige manier wordt uitgelegd wat corona is.


Terug
naar boven