Terug naar de vorige pagina

3 oktober 2019

Chauffeurs ZOOV Op Maat en ZOOV School krijgen dikke 8

Chauffeuse van Zoov verwelkomt een kind in haar bus

Reizigers van ZOOV Op Maat en ZOOV School waarderen de chauffeurs van ZOOV met een ruime 8. Dat blijkt uit het jaarlijks onderzoek onder reizigers van ZOOV. Voor het eerst deden dit jaar ook ouders en verzorgers van leerlingen die met ZOOV naar school reizen mee.

ZOOV School

Vooral de chauffeurs van ZOOV School scoren hoog met een 8,6. De ouders en verzorgers zijn zeer tevreden over hoe de chauffeur met hen en hun kind omgaat. Ze zijn ook erg tevreden over de veiligheid van het vervoer. De deelnemers aan het onderzoek waarderen de voertuigen met een 8,3. Over het vervoer en de algemene dienstverlening was een groot deel van de deelnemers erg tevreden. De dienstverlening van ZOOV School krijgt in totaal een 7,9.

ZOOV op Maat

De reizigers van ZOOV Op Maat zijn vooral tevreden over hoe de chauffeurs hen te woord staan en hoe de chauffeurs de rolstoel vastzetten in de taxi. De chauffeurs krijgen van de reizigers een 8,1. Het overgrote deel van de ondervraagden geeft daarnaast aan tevreden te zijn over de herkenbaarheid en de veiligheid van het vervoer. De dienstverlening van ZOOV op Maat krijgt dit jaar een 8. Net iets beter dan vorig jaar. Toen kreeg ZOOV Op Maat een 7,9.

Call center

De reizigers en de ouders/verzorgers waarderen het call center van ZOOV Op Maat en ZOOV School met een 8,0 en 7,8. Vooral de klantvriendelijkheid van de medewerkers, hun hulpvaardigheid en de afhandeling van vragen zien reizigers als pluspunten. Het call center van ZOOV wordt uitgevoerd door Munckhof.

Hoge waardering

“Ik ben blij dat het resultaat minstens zo goed is als vorig jaar en ik ben trots op de hoge waardering die onze reizigers aan onze chauffeurs geven”, laat Geert-Jan Verzijden, coördinator van ZOOV, weten.

Ook Jos Poortinga, directeur van Munckhof, is tevreden over de waardering die reizigers hebben voor het call center : ”Deze scores laten zien dat daar waar capabele partijen goed samenwerken dit ook binnen het Regiemodel kan leiden tot een hoge tevredenheid.”

Continu onderzoek

ZOOV houdt de tevredenheid onder reizigers nauwlettend in de gaten. Naast dit jaarlijks onderzoek monitoren de medewerkers van ZOOV Klantenservice dagelijks de tevredenheid onder de reizigers. Al deze informatie gebruikt ZOOV om de kwaliteit van het vervoer te verbeteren.

ZOOV verzorgt namens zeven Achterhoekse gemeenten Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Doetinchem, Oude IJsselstreek, Oost Gelre en Winterswijk het aanvullend vervoer in, vanuit en naar de Achterhoek. Kijk voor meer informatie op www.zoov.nl.


Terug
naar boven